Ciele kurzu:
- Naučiť sa zvládnuť asertívny spôsob komunikácie, ktorý pomáha účinne presadzovať ciele organizácie a podporuje budovanie priamej a priaznivej atmosféry na pracovisku.
- Naučiť sa jasne vyjadrovať svoje požiadavky a pocity.
- Identifikovať manipulatívne spôsoby správania spolupracovníkov a primerane ich riešiť.
- Naučiť sa prijímať kritiku a odmietnutie bez pocitu urážky a zvládnuť umenie konštruktívne kritizovať.
Obsah kurzu:
Definícia a podstata asertivity, asertívneho správania, asertívnej komunikácie
- Asertívny spôsob komunikácie a správania:
- požiadať druhého o láskavosť, o pomoc,
- vyrovnať sa s kritikou,
- presadiť svoje požiadavky,
- načúvať druhému,
- robiť kompromisy,
- úprimne vyjadriť svoje pocity,
- vyjadriť svoje názory,
- vecne a primerane reagovať.
- Asertivita nie je agresivita, pasivita ani manipulácia v pracovných vzťahoch:
- je nástroj na odstránenie manipulácie a extrémnych foriem správania, akými sú pasívne a agresívne správanie.
Asertívne ľudské práva
- Oboznámenie sa s asertívnymi právami, ktoré pomáhajú zvládať každodenné pracovné situácie.
- Asertívne práva tvoria základ, od ktorého sa odvádzajú ďalšie aspekty asertívneho správania.
Asertívne formy správania a komunikácie
- Asertivita sa trénuje v horizontálnych vzťahoch a vo vzťahoch nadriadený – podriadený.
- K zefektívňovaniu medziľudskej komunikácie napomáhajú metódy a techniky, ktoré pomáhajú vyjadrovať vlastné názory a presvedčenia priamo a úprimne.
Asertívne komunikačné techniky
- Zvládnutie asertívnych techník znamená poradiť si so životnými situáciami, ktoré nás stretnú.
- Je potrebné rozpoznať, kedy a ktorú techniku je vhodné pre danú situáciu použiť:
- technika otvorených dverí,
- selektívne ignorovanie,
- gramofónová platňa,
- sebaotváranie,
- prijateľný kompromis,
- asertívne pýtanie sa.
Kritika. Ako reagovať na kritiku
- Oprávnená kritika je spôsob, ako sa dozvedáme o sebe, ako nás vnímajú iní. Vo vzťahu ku kolegom je potrebné ju vedieť formulovať a nezovšeobecňovať (použiť formu spätnej väzby).
- V kurze sa naučíme zvládať kritiku a adekvátne reagovať na rôzne pracovné situácie a kroky, ako sa lepšie vysporiadať s kritikou druhých, prijatie kritiky a sebakritika.
Lektor: doc. PaedDr. Zuzana Birknerová, PhD., MBA
Pôsobí ako docentka na Fakulte manažmentu, ekonomiky a obchodu PU v Prešove. Od roku 2011 bola vymenovaná do funkcie vedúcej Katedry manažérskej psychológie FM PU v Prešove. V rámci pedagogickej činnosti vykonáva výučbu viacerých predmetov, napr.: Organizačné správanie; Sociálna psychológia; Coaching; Koučing v obchode; Zvládanie náročných situácií v manažmente ľudských zdrojov; Obchodná psychológia a obchodné správanie a iné. Venuje sa tiež lektorskej činnosti, realizácii vzdelávania, tréningov komunikačných zručností, asertivity a asertívnej komunikácie, riešenia konfliktov, zvládania stresu, chronickej únave, syndrómu vyhorenia a záťažovým situáciám. Realizuje individuálne aj skupinové koučovacie stretnutia ako podporu rozvoja ľudských zdrojov v praxi. Je absolventkou modulov Akadémie koučovania HQ Team: „Cesty ku koučovaniu“, „Koučovací rozhovor“,“ Transformačné koučovanie“, Brief Coaching, Koučovanie s mentálnymi mapami a Koučovanie – krátko, jednoducho, účinne. Má bohatú vedeckú a publikačnú činnosť zameranú na sociálne javy, ako je napr. sociálna, emocionálna inteligencia, stres, coping, koučing, leadership, manažérske kompetencie, ktorým sa venuje v kontexte manažérskej práce. Je autorkou, resp. spoluautorkou domácich a zahraničných monografií, vysokoškolských učebníc, skrípt a učebných textov, vedeckých domácich a zahraničných článkov. Je tiež metodikom a lektorom štúdia pre Univerzitu tretieho veku CCKV PU v Prešove, ako aj štúdia Executive Master of Business Administration, Warsaw Management University.
Lektor: prof. PhDr. Radovan Bačík, PhD., MBA, LL.M.
Prof. PhDr. Radovan Bačík, PhD., MBA, LL.M. je zamestnancom Fakulty manažmentu, ekonomiky a obchodu Prešovskej univerzity v Prešove. Pôsobí vo funkcii profesor na Katedre marketingu a medzinárodného obchodu Fakulty manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove, kde zároveň pôsobí ako vedúci katedry. Pôsobí taktiež ako lektor Slovak Business Agency a lektor European Institute. Jeho publikačná činnosť, vychádzajúc z jeho vedeckého, odborného a profesijného profilu, je orientovaná na e-business, internetový marketing, marketingovú komunikáciu, branding a marketingové inovácie, neuromarketing a správanie sa spotrebiteľov.
Aktívne sa zapájal a zapája ako vedúci projektu, zodpovedný riešiteľ a spoluriešiteľ do projektov APVV, VEGA, KEGA, Interreg, GAMA. Je absolventom modulov Akadémie koučovania HQ Team: „Cesty ku koučovaniu“, „Koučovací rozhovor“.
Cena: 592,5 € bez DPH (711€ s DPH)
Poznámka k cene: 3 dňový kurz, cena zahŕňa školné a občerstvenie
Termíny:
14.8. – 16.8.2023 / Prešov (detailné informácie zašleme po Vašej registrácii)
V prípade Vášho individuálneho záujmu nás kontaktujte mailovou poštou alebo telefonicky a prispôsobte si cenu a termín „eXclusívne“ podľa Vašich predstáv.
Pre bližšie informácie nás kontaktujte telefonicky alebo mailovou formou.